İddet Süresi Kaldırılması Davası

İddet Süresinin Tanımı ve Amacı

İddet süresi, evliliğin boşanma yada ölüm ile sona ermesi durumunda kadının yeni bir evlilik yapmadan önce geçmesi gereken süreyi ifade emektedir. Böyle bir yasal düzenlemenin amacı soybağı karışıklığının önüne geçmektir. Kadın eş için düzenlenen bu hüküm, hamilelik sebebiyle nesebin korunması amacıyla düzenlenmiştir.

Boşanma Sonrası İddet Süresi

Yasal düzenlemelerde belirtilen iddet süresi, boşanma kararının kesinleştiği tarihten itibaren 300 gündür.

Eşini Kaybeden Kadınların İddet Süresi

Ölüm nedeniyle evliliğin sona ermesi durumunda, iddet süresi ölüm tarihinden itibaren 300 gündür.

Eşin gaipliğine karar verilmesi durumunda, gaiplik kararından itibaren süre başlayacaktır.

İddet Süresinin Kaldırılması Davası

İddet süresi içinde evlenmek isteyen kadın mahkemeye başvurarak iddet süresinin kaldırılmasını talep edebilir. Kadının hamile olmadığı mahkeme tarafından alınan raporla sabit olduğunda, mahkeme iddet müddetini kaldıracaktır.

İddet süresinin kaldırılması davasında davalı kimdir?

İddet süresinin kaldırılması davasında davalı yoktur. Bir çekişmesiz yargı işidir. Kadın yeni bir evlilik yapacaksa bu başvuraya ihtiyaç duyar fakat mahkemeye yeniden evleneceğini ispat etmek zorunda değildir. Sadece kadın hamile olmadığını ispat etmek zorundadır. Mahkeme bir hastaneye sevk ederek oradan alınacak rapor doğrultusunda karar verecektir.

İddet Süresi Kaldırılması Davası Avukat

Başvuru için avukat tutmak zorunlu değildir, ancak hukuki süreçlerde rehberlik ve destek için önerilir.